Cursussen en Workshops


Cursussen/workshops seizoen 2016 - 2017:





Titel:

Happy Quilt

Data: startdatum: woensdag 27 september en 11 oktober 2017
Tijden: 20.00-22.00 uur
Lokatie: Hijum
Prijs:
Bijzonderheden: VOL (beide groepen)
Beschrijving: Geinspireerd op de Happy Days Quilt van Sarah Fielke maken we onze eigen quilt met eigen blokken, die we Quilt-as-you-go aan elkaar zetten.



Titel:

Wonderblokken

Data: startdatum: donderdag 28 september
Tijden: 20.00-22.00 uur
Lokatie: Hijum
Prijs: E 80,- voor 7 lessen
Bijzonderheden: er is nog plaats
Beschrijving: Een bonte lap wordt op een bepaalde manier versneden en weer aan elkaar gezet zodat er een hele andere compositie ontstaat. De bonte stof is dan niet meer te herkennen. Daarnaast gaan we aan een 2e quilt beginnen.



Titel:

Quiltbee

Data: startdatum: vrijdag 13 oktober
Tijden: 10.00-12.30 uur
Lokatie: Hijum
Prijs: E 50.-
Bijzonderheden: er is nog plaats
Beschrijving: Je kunt hier lekker bezig aan je eigen werk voor als je graag een project, dat is blijven liggen, af wilt maken. Een helpende hand of advies is dan in de buurt. Of je kunt, net als ik, beginnen aan de Vila Nova Quilt. Ook wel bekend als de Millefiori Quilt. Deze quilt wordt gemaakt met de bekende kartonnetjes methode of english paper piecing.



Titel:

Touwtas of mand

Data: geen datum gepland
Tijden: 13.00-16.30 uur
Lokatie: Hijum
Prijs: E 25,-
Bijzonderheden: Wil je meedoen, geef je dan op en we prikken gezamenlijk een datum.
Beschrijving: Een heerlijke ontspannen workshop. Op een eenvoudige manier maak je zelf een leuke mand of tas. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is stof, garen, touw (zit bij de workshop inbegrepen) en een naaimachine met zigzagsteek. Je kunt hiervoor oude stofjes, die je misschien niet meer in een quilt zou gebruiken, opmaken, maar speciaal nieuwe stofjes kopen is natuurlijk ook prima.



Titel:

Etui

Data: geen datum gepland
Tijden: 10.00 - 15.30 uur
Lokatie: Hijum
Prijs: E 37,50
Bijzonderheden: Wil je meedoen, geef je dan op en we prikken gezamenlijk een datum.
Beschrijving: We maken vandaag een erg handig etui met veel vakjes. Leuk om je naaispulletjes in te vervoeren naar een workshop, bee of op vakantie.
Foto's zijn eigendom van Anita van der Es-Koops en mogen alleen met toestemming gebruikt worden op andere websites of publicaties